Jak szybko wybić się na YouTube i zdobywać subskrybentów?

Jak szybko wybić się na YouTube i zdobywać subskrybentów

Szukasz informacji, jak szybko rozwinąć swój kanał na YouTube i zdobyć subskrybentów? Trafiłeś we właściwe miejsce.

Poniżej, przeprowadzimy Cię przez dokładne taktyki, których użyliśmy, aby rozwinąć nasz kanał YouTube do prawie 200K subskrybentów. Od tworzenia generujących kliknięcia miniatur YouTube do pisania nieodpartych tytułów wideo, pokażemy ci wszystkie ukryte sposoby, które mogą przyspieszyć twój wzrost na platformie.

Aby rozwijać swój kanał na YouTube, będziesz potrzebował wyświetleń, a żeby je zdobyć, będziesz potrzebował ruchu i subskrybentów. Wszystko, co pokażemy poniżej, skupia się na tym, by więcej osób oglądało Twoje filmy, odwiedzało Twój kanał i wchodziło w interakcje z Twoimi filmami.

Najlepsze strategie rozwoju kanału YouTube w 2022 roku

Poniżej, będziemy pokrywać 15 strategii wzrostu YouTube w tym przewodniku, ale nie czuj się jak trzeba wykonać każdą taktykę, aby rozwijać swój kanał YouTube – tylko próbuje garść ma potencjał, aby skyrocket liczbę subskrybentów.

Celuj w odpowiednie słowa kluczowe

YouTube (jak Google) jest wyszukiwarka, i to jeden z najbardziej popularnych na świecie. Twórcy przesyłają 500 godzin wideo na minutę do YouTube – to duża konkurencja. O ile nie masz już lojalnych użytkowników Twittera lub listy e-mailowej, nikt nie znajdzie Twoich treści, jeśli nie zoptymalizujesz ich pod kątem wyszukiwania.

Idealnie, chcesz kierować słowa kluczowe w swoim profilu, tytuły wideo i opisy, które dostać mnóstwo miesięcznych wyszukiwań, ale mają małą konkurencję. Łatwiej powiedzieć niż zrobić.

Najpierw użyj narzędzia do badania słów kluczowych, takiego jak Keyword Tool (bardzo opisowe), aby znaleźć słowa kluczowe z obiecującym wolumenem wyszukiwania. Następnie użyj narzędzia takiego jak TubeBuddy, aby ocenić jego szacunkową konkurencję. Ponownie, szukasz słów kluczowych z delikatną równowagą wysokiej objętości wyszukiwania w połączeniu z niską konkurencją.

Optymalizuj swój profil

Kiedy już wiesz, które słowa kluczowe chcesz kierować, nadszedł czas, aby zoptymalizować swój profil. Będzie to wymagało wypełnienia pól danych i włączenia słów kluczowych w odpowiednich miejscach.

Na przykład, możesz chcieć dodać ważne słowo kluczowe do nazwy swojego kanału YouTube. Jeśli chcesz zbudować kanał YouTube wokół porad dotyczących SEO (search engine optimization), posiadanie kanału o nazwie „SEO Guru”, a nie „Kanał Kyle’a”, dałoby Ci znaczny wzrost w wynikach wyszukiwania.

Uzupełnij swoją sekcję „O nas”. Dodaj wszelkie istotne słowa kluczowe, które możesz, zwłaszcza w pierwszych 48 znakach (ponieważ będą one wyświetlane w wynikach wyszukiwania YouTube). Poza wartością dla wyszukiwania, strona Twojego profilu jest dobrym miejscem, aby powiedzieć nowym użytkownikom, o co Ci chodzi. Nie oczekuj, że będą przeglądać wszystkie Twoje filmy, aby wiedzieć, co masz do zaoferowania – powiedz im dokładnie, co mogą znaleźć na Twoim kanale.

Stwórz najlepsze miniaturki na YouTube

Miniaturka Twojego filmu jest prawdopodobnie najbardziej zachęcającym do kliknięcia elementem całego Twojego kanału YouTube. To pierwsza rzecz, jaką zobaczą odwiedzający, gdy Twoje filmy pojawią się na ich stronie głównej lub w wynikach wyszukiwania. Tak, Twój kanał i tytuł też są ważne, ale każdy użytkownik najpierw zobaczy Twoją miniaturkę.

Jeśli jest to najważniejszy element, powinieneś poświęcić sporo czasu na jego optymalizację. Nie rób po prostu wstępnie wypełnionego zrzutu ekranu z Twojego filmu – to przepis na przeciętność i nieczytelność. Zamiast tego, spędzić czas przy użyciu Canva lub Photoshop, aby stworzyć unikalne miniatury niestandardowe dla każdego filmu.

Miniatury strony głównej Youtube

Zauważ, jak filmy na powyższym zrzucie ekranu używają pogrubionych nakładek tekstowych, ilustracji i kontrastujących kolorów, aby przyciągnąć widzów? Powiel tę strategię dla własnych miniatur YouTube, aby zagwarantować, że Twoja publiczność nigdy nie zerknie na Twoje wideo. Jeśli ktoś jest zainteresowany miniaturką, to spojrzy na tytuł – czyli to, co chcesz zoptymalizować w następnej kolejności.

Stwórz najlepsze miniaturki na YouTube

Tytułuj filmy jak zawodowiec

Kiedy już przyciągniesz widza swoją miniaturką, nadszedł czas, aby zapracować na jego kliknięcie i obejrzenie swoim tytułem. Podobnie jak w przypadku najlepszych tytułów na blogu, musi on być przekonujący i zapewniać wartość wyszukiwania. Im więcej osób kliknie Twój film, tym więcej YouTube będzie go polecać na stronach głównych, w wynikach wyszukiwania i przy odpowiednich filmach.

Unikaj click-bait i skup się na dostarczaniu wartości. Odpowiedz swojemu potencjalnemu widzowi na pytanie: „Co z tego będzie dla mnie?”.

Czy będą się bawić, nauczą się nowej, wartościowej umiejętności, czy nadrobią zaległości w najnowszych wiadomościach? Twój tytuł powinien powiedzieć im, dlaczego powinni obejrzeć Twoje wideo zamiast dziesiątek (lub setek) innych opcji znajdujących się tuż przed nimi.

Czy Twoje wideo jest najbardziej kompleksowe? Czy może najszybciej nauczyć widzów? Czy jest najbardziej aktualny? Są to pytania, które będą migać przez umysły widzów w milisekundach między nimi widząc miniatury wideo i tytuły i ostatecznie klikając na jeden.

Oprócz wartości, uwzględnij w tytule odpowiednie słowa kluczowe, aby YouTube wiedział, o czym jest Twój film i gdzie go umieścić w wynikach wyszukiwania. Znajdź delikatną kombinację pomiędzy byciem sprytnym, dodawaniem słów kluczowych i dostarczaniem wartości. Łatwiej powiedzieć niż zrobić, ale nie ma dokładnej formuły na sukces – będziesz musiał eksperymentować i zobaczyć, co działa najlepiej dla twojego kanału i odbiorców.

Publikuj filmy w najlepszym czasie

Nie ma jednego najlepszego czasu na publikację na YouTube dla wszystkich filmów i odbiorców. YouTube jest globalną platformą i to, co jest najlepsze dla Twoich treści technicznych, może być zupełnie inne dla świata gier. Zalecamy eksperymentowanie z różnymi porami i sprawdzanie statystyk YouTube w celu zmierzenia zaangażowania.

Jeśli jednak potrzebujesz punktu wyjścia do znalezienia najlepszego czasu na publikację na YouTube, dane Frederator Networks sugerują, że czwartek i piątek są najlepszymi dniami, a godzina 15 prowadzi do największego zaangażowania. W przeciwieństwie do większości platform społecznościowych, polecane przez YouTube filmy nie są umieszczane w tradycyjnym kanale – nie musisz więc publikować ich na kilka sekund lub minut przed tym, jak Twoi odbiorcy odwiedzą tę stronę.

Ważniejsza od czasu jest konsekwencja – patrz wskazówka #13.

Czytaj więcej: YouTube Analytics: 21 metryk, które zmienią Twój kanał

Buduj (i promuj) playlisty wideo

Większość kanałów YouTube zaniedbuje moc playlist. Nawet najlepsze kanały nie poświęciły czasu na uporządkowanie swoich filmów i zoptymalizowanie doświadczenia dla odwiedzających.

Jednak playlisty są doskonałym sposobem na zachęcenie subskrybentów do pozostania w pobliżu, znalezienia podobnych filmów i kontynuowania oglądania. Twórz serie lub znajdź filmy o podobnej tematyce, które możesz połączyć w playlisty.

Im dłużej użytkownicy będą się angażować w Twoje treści, tym wyżej YouTube uplasuje Twój kanał. YouTube chce, aby użytkownicy pozostali na platformie, a jeśli masz zamiar pomóc w realizacji tego celu, chcą pokazać swoje treści większej liczbie widzów.

Promocja Twojego kanału YouTube

Użyj wszystkich dźwigni promocyjnych, aby zwiększyć oglądalność swojego kanału na YouTube. Oto kilka pomysłów na promocję krzyżową:

Email: Podziel się swoimi najnowszymi filmami ze swoją listą e-mailową.

Platformy społecznościowe: Publikuj swoje nowe filmy z YouTube na platformach takich jak Facebook i Twitter. Możesz nawet kierować ruch ze swojego konta na Instagramie lub pinów na Pinterest.

Blog: Zamieść swoje filmy z YouTube w swoich wpisach na blogu. W razie potrzeby poświęć cały post na blogu na transkrypcję, rozbicie lub podkreślenie wniosków z filmu na YouTube.

Zaangażuj się w swoją publiczność

Mówiąc o komentarzach – tam właśnie musisz się znaleźć. Włącz komentarze i zaangażuj się w swoją społeczność. W pierwszych dniach, zanim Twój kanał YouTube wystartuje, ciesz się możliwością indywidualnej odpowiedzi na każdy komentarz. Kiedy Twój kanał stanie się popularny (nie jeśli), nie będziesz miał już tego luksusu.

W zależności od charakteru twoich treści, widzowie będą czasami proaktywnie skakać w komentarzach, aby wejść w interakcję z tobą lub zadawać pytania. Innym razem (a zwłaszcza na początku), możesz potrzebować zachęcić widzów do zadawania pytań w wideo lub opisie, aby zacząć się angażować.

W idealnej sytuacji chcesz, aby Twoje komentarze zamieniły się w społeczność. Użytkownicy zaczną wchodzić w interakcje ze sobą, a Ty staniesz się mniej klejem, który trzyma wszystko razem, a bardziej dodatkiem do rozmowy. Kiedy już zbudujesz zaangażowaną publiczność, zacznij się z nimi komunikować w zakładce Społeczność za pomocą regularnych aktualizacji kanału i postów.

Produkuj serie wideo

Jeśli to tylko możliwe, twórz treści wideo związane z poprzednimi i przyszłymi filmami. Chcesz móc kierować użytkowników do własnego kanału YouTube po dodatkowe treści, a nie odsyłać ich gdzie indziej. Najlepiej robić to w formacie serii wideo (które możesz wrzucić na playlistę).

Na przykład, jeśli rozpoczynasz kanał YouTube o bieganiu, możesz zacząć od serii filmów „Na dobry początek”, w których przedstawisz wszystko, od zakupu odpowiednich butów po budowanie planu biegania na poziomie podstawowym. Następnie możesz zamieścić serię dla średniozaawansowanych biegaczy, która skupia się na pomaganiu biegaczom w pobiciu ich aktualnego rekordu na 10 km lub maratonie – może to obejmować szereg filmów na temat strategii rozstawienia, porad żywieniowych i zaawansowanych taktyk treningowych.

Serie wideo będą utrzymywać widzów spożywających więcej treści, a to zwiększa ranking YouTube i szansę, że będą one przekształcić się w subskrybentów.

Współpracuj z innymi kanałami

Znajdź inne kanały, z którymi możesz współpracować. To nie tylko pomoże Ci stworzyć lepsze treści, ale także pozwoli Wam obu zaprezentować swój kanał nowym widzom – to korzyść dla twórców i widzów.

Weźmy na przykład Matthew Beema. Dzięki współpracy z największymi gwiazdami YouTube w krótkim czasie zdobył ogromną popularność. Tworzy niesamowite treści dla takich gwiazd jak MrBeast, Logan Paul, KSI i innych, a oni z kolei dzielą się jego kreacjami ze swoimi milionami subskrybentów.

Wygraj wyniki wyszukiwania w Google

Filmy z YouTube często znajdują się na szczycie wyników wyszukiwania Google – a przy odpowiedniej optymalizacji Twoje filmy też mogą się tam pojawić. Aby wskoczyć na szczyt wyników, zalecamy kierowanie na słowa kluczowe, które już zawierają wyniki wideo na stronie wyników wyszukiwania (SERP).

Triki deskorolkowe wyszukiwanie w google

Na przykład, gdy wpiszesz „triki na deskorolce” w wyszukiwaniu Google, zobaczysz listę filmów, które znajdą się na górze. Jednak niekoniecznie są to te same filmy, które zobaczysz, gdy wpiszesz tę samą frazę w wyszukiwarce YouTube.

Triki deskorolkowe wyszukiwanie youtube

Jeśli chcesz, aby Twoje filmy znalazły się w rankingu wyników wyszukiwania YouTube i Google, zalecamy tworzenie treści o wysokim współczynniku klikalności (CTR). Im lepiej Twoje treści radzą sobie na YouTube, tym większa szansa, że pojawią się w SERPach Google.

Publikuj konsekwentnie (nie koniecznie „często”)

Zauważ, że nie powiedzieliśmy, że musisz publikować codziennie, raz w tygodniu, czy nawet co miesiąc. Nie ma żadnego sprawdzonego sposobu, aby zwiększyć oglądalność i liczbę subskrybentów – musisz po prostu znaleźć spójność, która działa dla Ciebie i Twojej publiczności.

Na przykład, udane kanały takie jak GaryVee publikują nowe treści każdego dnia, podczas gdy nasz poprzedni przykład Matthew Beem publikuje posty tylko raz w tygodniu. Żaden z nich nie jest lepszy od drugiego – ale oba są spójne.

Znajdź kadencję, która działa dla Ciebie. Myśl długoterminowo. Być może teraz masz wystarczające możliwości, aby publikować nowe treści dwa razy w tygodniu, ale czy będziesz miał takie same możliwości za miesiąc? A co z przyszłym rokiem?

Trzymaj się harmonogramu, który pozwoli Ci na komfortowe tworzenie treści. Nie chcesz chyba, aby każdego dnia lub w weekendy trzeba było montować wideo i publikować je, aby trzymać się planu. Stwórz kalendarz treści, który pozwoli Ci wyprzedzić, abyś nie pocił się terminami. Tak jak ludzie zwykli oglądać sitcomy w każdy piątek w latach 90-tych, widzowie YouTube będą podświadomie wiedzieć, kiedy konsekwentnie umieszczasz filmy.

Zawsze (zawsze) dołączaj wezwanie do działania

Każde (i mamy na myśli każde) wideo potrzebuje CTA. Powiedz swoim widzom dokładnie, co mają zrobić z Twoją treścią po obejrzeniu Twoich filmów. CTA mogą obejmować:

  • Polub i zasubskrybuj (klasycznie)
  • Śledź kanał naszego partnera
  • Sprawdź to inne wideo
  • Zacznij oglądać tę playlistę
  • Dołącz do naszej listy e-mailowej
  • Śledź nas na Instagramie
  • Kup nową koszulkę
  • Odwiedź naszą stronę
  • Pobierz aplikację
  • Podziel się z przyjacielem
  • Umieść to na swojej stronie internetowej
  • Dodaj komentarz poniżej
  • Zadaj pytanie
  • Odpowiedz na ankietę

Zachęcenie odbiorców do podjęcia działań powoduje ich zaangażowanie, sprawia, że algorytm YouTube działa na Twoją korzyść, a nawet może prowadzić do bezpośredniej sprzedaży. Nie przegap tej okazji – nie na jednym filmie.

Monitoruj swoje statystyki

YouTube Analytics to kopalnia złota, jeśli chodzi o informacje o kanale. Oto kilka metryk, które powinieneś regularnie sprawdzać:

Wyświetlenia: Sprawdź, które z Twoich filmów mają najwięcej wyświetleń – to powie Ci, jakie rodzaje treści preferują Twoi widzowie.

Subskrybenci: Odkryj, które filmy przekształcają widzów w subskrybentów. Niektóre filmy mogą być po prostu cudami jednego przeboju, podczas gdy inne mogą zdobyć dożywotnich Obserwujących.

Średni czas oglądania: Zobacz, które filmy utrzymują zaangażowanie widzów, a które powodują, że ludzie odrzucają je w ciągu pierwszych 30 sekund. To może powiedzieć Ci wiele o Twoich wstępach, miniaturkach i tytułach filmów.

Nowi widzowie vs. powracający widzowie: Dowiedz się, czy dostajesz swoich subskrybentów, którzy wracają i oglądają treści, czy jest to zupełnie nowa publiczność. Jeśli są to głównie nowe twarze, być może trzeba będzie zrobić wprowadzenie, które będzie przyjazne dla długoletnich widzów i zupełnie nowych gości.

Rodzaje źródeł ruchu: Dowiedz się, gdzie twoi widzowie znajdują twoje filmy. Czy widzą je poprzez pasek wyszukiwania, sugerowane filmy, czy na ekranie głównym?

Rozwijaj swój kanał YouTube (i firmę) za pomocą reklam na YouTube

Wszystkie taktyki wzrostu YouTube, o których mówiliśmy w tym artykule, są przede wszystkim strategie organiczne – nie kosztują nic. Chociaż to dobrze i dobrze, istnieje cały ekosystem innych możliwości na YouTube zamknięte za tajemniczym świecie reklamy.

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 205

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu
    Scroll to Top
    Przewiń do góry